Refugees Welcome
1
Izdelki

O društvu

5. oktober - Svetovni dan učiteljev in učiteljic

Maja Kuralt,
Svetovni dan učiteljev in učiteljic je leta 1993 na Mednarodni konferenci o izobraževanju v Ženevi razglasil Unesco. Dan obeležuje spomin na davni 5. oktober leta 1966, ko sta v Parizu Unesco in Mednarodna organizacija za delo (ILO) sprejeli Priporočila o položaju učiteljev in učiteljic, ki veljajo še danes. Le ta natančno določajo pravice in dolžnosti tako vzgojiteljev kot učiteljic. Orišejo in postavljajo ta zahteven ter odgovoren poklic na mesto, ki bi ga v družbi moral imeti.

V vzgoji in izobraževanju je v Sloveniji zaposlenih 6,3 % vseh zaposlenih, torej približno 44600 delavcev in delavk.

Pri nas ta dan počastimo s podelitvijo dveh nagrad na področju šolstva. Za vidnejše in strokovne dosežke podeljujemo: Žagarjevo nagrado in Priznanje Blaža Kumerdeja. Prve podeljuje Republika Slovenija, drugo Zavod Republike Slovenije za šolstvo.

V Hiši svetov lahko v sklopu "aktivno državljanstvo" izbirate med številnimi zanimivimi naslovi na zgoraj opisano tematiko. Tokrat predstavljamo tri, po izboru prostovoljke Maje Kuralt. 



Kristijan Musek Lešnik - BAJKE IN POVESTI O DEVETLETKI 

V knjigi avtor razbije prenekateri mit o šoli in šolskem sistemu. Zakaj se učenci in učenke v osnovni šoli ne znajdejo, so zmedeni oziroma zmedene, ne razumejo snovi, ne znajo logično razmišljati, se zapletajo v težavne odnose in podobno. Avtor presenetljivo odkrito in s tehtnimi argumenti razkriva vrsto vzrokov, zakaj je pri slovenskih osnovnošolcih in osnovnošolkah prevladal tak indiferenten odnos do šole, ki po njegovem mnenju temelji predvsem na predpostavki, da je devetletka neuspešna zato, ker otroci »ne uresničujejo svojih lastnih ciljev«.

IPSOS dr. Kristijan Musek Lesnik


Marcel Gauchet, Marie-Claude Blais, Dominique Ottawi - O POGOJIH VZGOJE

Marcel Gauchet poglavitni avtor knjige je filozof in sociolog. Samo Rugelj v recenziji v Bukli izpostavi: »Po Gauchetu temeljni problem sodobne vzgoje vznika iz vse večje demokratizacije celotne družbe, v kateri človek postaja merilo vseh stvari, kar pa šolo, ki za svoje delovanje potrebuje določene pogoje, onemogoča v njenem procesu formacije posameznika. Rešitev vidi v komplementarnosti ali celo identičnosti poučevanja in vzgoje«.

O pogojih vzgoje - Knjigarna Bukla


Daniel Pennac - ŠOLSKE BRIDKOSTI

Avtor Daniel Pennac v iskrivem avtobiografskem romanu spodbuja vse, ki jim je šola »španska vas«, ki so prepričani, da šola ni zanje, da se ne znajo in morejo učiti in šole ne bodo nikoli razumeli. Skozi svoje spomine nam prikaže osamljen svet neuspešnih učencev in učenk. Roman je poln humornosti in nasvetov kako take učence in učenke podpreti in verjeti vanje.




Kaj lahko narediš ti?

Veseli bomo, če se nam boste pridružili ali kako drugače podprli naše delo.0,5 % dohodnine Finančna in materialna pomoč Članstvo v društvu

Humanitas aktualno

Preberi vse novice

Kontakt

Zemljemerska ul. 12
SI-1000 Ljubljana
+386 (0)1 430 03 43
www.humanitas.si

Splošne informacije: info@humanitas.si
Informacije o programu podpore otrokom in lokalnim skupnostim:
Barbara Vodopivec: barbara@humanitas.si
Odnosi z javnostmi:
Manca Šetinc Vernik: manca@humanitas.si